Privacyverklaring
De Jong Inregeltechniek – Privacyverklaring (March 2025)

De Jong Inregeltechniek is de ‘verwerkingsverantwoordelijke’ van de persoonsgegevens die u aan ons verstrekt of eerder hebt verstrekt. In het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) verwerken wij uw gegevens op basis van een gerechtvaardigd belang: om als organisatie te kunnen functioneren hebben wij bepaalde persoonsgegevens nodig. Financiële informatie verwerken wij op wettelijke gronden in overeenstemming met de fiscale wetgeving.

Deze verklaring legt uit hoe wij omgaan met persoonsgegevens die wij van u ontvangen of die u met ons deelt. Alle persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de AVG. Persoonsgegevens zijn gegevens waarmee een levende persoon direct of indirect geïdentificeerd kan worden.


Welke gegevens verzamelen wij?

Wij kunnen de volgende persoonsgegevens van u verzamelen en verwerken:

  • Uw contactgegevens, zoals naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer en sociale media-contacten;

  • Informatie die u met ons deelt voor begeleiding, communicatie, training en ondersteuning;

  • Uw deelname aan evenementen en bijeenkomsten die door ons worden georganiseerd;

  • Uw vermelding in het personeels- of klantenbestand;

  • Uw deelname aan roosters of werkverdeling binnen het bedrijf;

  • Correspondentie tussen u en De Jong Inregeltechniek;

  • Gegevens over financiële transacties met De Jong Inregeltechniek, inclusief informatie voor belastingdoeleinden zoals uw BSN (indien van toepassing);

  • Informatie uit een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) of soortgelijke screeningsprocedures.


Wat doen wij met uw gegevens?

De persoonsgegevens die wij verzamelen worden uitsluitend gebruikt voor doeleinden die verband houden met onze bedrijfsvoering, zoals:

  • Het functioneren als organisatie en team;

  • Het communiceren over interne en externe activiteiten via e-mail, sms, WhatsApp enzovoort (indien u deze gegevens hebt verstrekt);

  • U informeren over relevante bijeenkomsten, werkzaamheden of trainingen;

  • Het bieden van begeleiding en ondersteuning waar nodig;

  • Het handhaven van veilige werkprocessen voor alle medewerkers en betrokkenen;

  • Het helpen bepalen waar u kunt bijdragen binnen de organisatie;

  • Het organiseren van werkroosters, overlegmomenten en andere activiteiten;

  • Het bijhouden van correcte financiële administratie en het verwerken van belastingtechnische verplichtingen;

  • Het coördineren van personeel of vrijwilligers.


Hoe lang bewaren wij uw gegevens?

Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is. In de meeste gevallen is dit zolang u actief bent als werknemer, klant of relatie van De Jong Inregeltechniek. Daarna bewaren we uw contactgegevens alleen met uw toestemming om u eventueel op de hoogte te houden van ontwikkelingen binnen het bedrijf. Financiële gegevens worden bewaard voor de duur van het huidige jaar plus zes jaar, conform de belastingwetgeving.


Met wie delen wij uw gegevens?

Wij kunnen uw gegevens binnen De Jong Inregeltechniek delen:

  • Voor een goede samenwerking en communicatie;

  • Voor een soepele organisatie van roosters en projecten;

  • Om collega’s of betrokkenen op de hoogte te brengen van relevante informatie;

  • Als onderdeel van een sollicitatie- of selectieproces.

Uw gegevens worden niet gedeeld met externe partijen zonder uw uitdrukkelijke toestemming, bijvoorbeeld bij het verstrekken van een referentie aan een andere organisatie.

Onze website kan links bevatten naar websites van andere organisaties. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het privacybeleid van deze externe websites. Wij raden aan hun beleid eerst te lezen voordat u persoonsgegevens verstrekt.


Hoe worden uw gegevens bewaard?

Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om ongeautoriseerde toegang te voorkomen:

  • Digitale gegevens worden beveiligd met wachtwoorden;

  • Papieren documenten worden opgeslagen in een afgesloten kast;

  • Financiële gegevens en belastinginformatie worden beheerd door de boekhouder of financieel verantwoordelijke;

  • Contactgegevens en social media worden beheerd door het secretariaat;

  • Roosterinformatie wordt beheerd door de verantwoordelijke coördinator;

  • VOG-gegevens of andere screeningsinformatie worden bewaard door de aangewezen verantwoordelijke;

  • Overige gegevens worden beheerd door het management of HR.


Wat zijn uw rechten?

Volgens de AVG hebt u de volgende rechten:

  • Recht op inzage in hoe uw gegevens worden verwerkt;

  • Recht op correctie van onjuiste of verouderde gegevens;

  • Recht op verwijdering van gegevens wanneer deze niet langer nodig zijn;

  • Recht op een kopie van uw persoonsgegevens;

  • Recht op overdracht van uw gegevens aan een andere partij (indien van toepassing);

  • Recht om bezwaar te maken tegen het gebruik van uw gegevens;

  • Indien u toestemming hebt gegeven, het recht om die toestemming op elk moment in te trekken;

  • Recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.


Gegevens inzien, wijzigen of verwijderen?

Voor vragen over ons privacybeleid, of voor verzoeken om uw gegevens in te zien, te wijzigen of te laten verwijderen, kunt u te allen tijde contact met ons opnemen via ons contactformulier.